CHILDREN+FUTURE= TRUE

Under dagen har samtalen från föräldrar som har barn på förskolan Kulturkrabaten i Årsta fortsatt att komma in. Jag lyssnar och funderar. Föräldrarna berättar bland annat om XX,  indragna fruktstunder och om att mjölken tagits bort måltiderna. Många undrar över rimligheten i detta.
 
Jag är för valfrihet och jag är för att vi ska ha olika alternativ att välja på. För mig är det viktigt att en förskoleverksamhet har en bra kvalitet, oavsett driftsform.  Men verksamheten måste bedrivas utifrån barnens bästa.  Det är en ledstjärna som man inte kan tumma på.  När så många reagerar och ger uttryck för upplevda brister måste det finnas någon som tar barnens parti. Min utgångspunkt är att alla förskolor ska leva upp till de krav och förväntningar som ställs av både föräldrar och staden. För barnens skull.

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar