VERKLIGHETEN

Denna vecka har verkligen inte varit lugn,  I Riksdagen råder motionstider, många som väljer att kandidera till Riksdagen har verkligen ingen aning om hur det går till i huset. Till alla er säger jag Välkommen till Verkligheten.

I veckan har vi haft äran att ha två gästtalare, föreningsmötet som vi höll i Enskede Wärdshus fick absolut inte den uppslutning som vi normalt sätt har. Därför får hela styrelsen tänka om och tänka rätt. Både Johan Forssel och Maria Abrahamsson ville berätta och dela med sig av sina tankar och idéer.

Föreningsmöte

Det är inte IPHONEN gör som jag vill att den ska göra därav bildkvaliteten.

Johan F

Gruppmöten infön SDN kräver precis som alltid att vi alla har läst och att vi är förberedda.  Globen arenan har varit ett samtalsämne, vi måste bli tydligare i våra krav på fler parkeringsplatser. Allt annat är naivt och dumt.

Allt som händer runt söderortsvisionen måste förankras väl med alla boenden, därför välkomnar jag alla dialoger som nu initieras. Ser verkligen fram emot alla inbjudningarna.

_____________________________________________________________

Illvilja var Joakim Larssons(M) kommentar om att (S) Therese Linberg användt sig av fula metoder för att stoppa eventuell ombildning av hyresrätter till borätter. Tänk att Therese har mage att tro att boende i mitt Enskede inte skulle veta bäst vad dom vill ha. Sådana skrämselmetoder kommer bara att kosta (S) flera röster.

Inga hot kommer att lösa (S)tora problem. Tvärtom spär dom på problematiken. I stället borde Therese och hennes vänner runt om i landet sätta sig ner och faktiskt komma fram till något som skulle kunna uppfattas som politik. Det är endast så man vinner val There(S)e!

____________________________________________________________

Igår kväll var den ännu en föräldravandring i Enskede, jag blev så otrolig glad över att se hur många föräldrar som möttes längs med stråken, både vår skola Enskedefältets och EnskedeSkolans föräldrar deltog.

Hoppas verkligen att detta håller i sig………………………………………

Själv ska jag gå snart igen, denna gång blir att åka med fältarna vilket jag numerara gör ett par gånger per termin.

_____________________________________________________________

_

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar