A LOT TO DO

Även denna vecka blev hektisk, så pass att jag fått mail till bloggen med frågor.

Det är svårt för många av oss att få tiden att gå ihop, att vara trebarns mamma med barn i skolålder, jobba heltid och även vara så aktiv fritidspolitiker kan inte vara lätt för många att förstå.

Men man kan fråga sig hur många av er har hunnit med att även göra egen sylt?lingonsylt

Många av mina riksdagsvänner har antingen ett barn eller inga barn. Bland riksdagsledamöter och andra heltidspolitiker är det inte konstigt att man även bloggar i kombination med jobb och familj. Jag som är tjänsteman bloggar inte under arbetstid. Vilket ingen som är tjänsteman ska eller bör göra. Att  dessutom tala om att man gör det, på Facebook eller andra platser, ser riktigt illa ut. Detta kommer inte bara från mig, jag vet hur snacket går i många viktiga hus.

Veckan har verkligen gått i ett, från ordförandemöte till motionstopp, helgen med alla barnens aktiviteter har verkligen ställt mycket på sin spets.

Kandidattexten är klar och kandidatbilden ligger ute, varför bytte man fotograf?  nästan alla jag har pratat med är missnöjda med sina kandidatbilder inklusive jag själv. Vi trodde många att det endast var ansiktet som var viktigt, tydligen inte!!!

Många provval börjar bli klara om många kunde höra vad som sägs i korridorerna……

_____________________________________________________________

Election 06Även om veckan har varit galen har jag även hunnit med barnkalas och min sons 12 års dag, en vän har fyllt 40 och hade världens dunderfest här i Enskede Grattis söta I.

lingonsylt (1)

_________________________________________________________________

Fredagens AW var riktigt trevlig! Det var länge sedan jag var med, inte konstigt om man ska hinna med alla föräldravandringar och annat som kommer med familjelivet….

Men i fredags var jag med och J hade kameran med som vanligt!

På jobbet

There are no comments on this post.

Lämna en kommentar